داوینچی در موارد متعددی مهارت داشت:
نقاشی، مجسمهسازی، معماری، موسیقی، ریاضیات، مهندسی، نجوم، نویسندگی، تاریخ، آناتومی، زمینشناسی،…
جنبههای مهندسی داوینچی در زمان خودش نامفهوم بود- ماشین پرنده، جنگافزار زرهی، انرژی خورشیدی، …- که تعدادی از آن اکنون امکانپذیر است.
ارشمیدس، بزرگترین مهندس کلاسیک، بر تمام زمینههای ریاضی، فیزیک، مهندسی و نجوم در تمام دوران اثر گذاشت.
جزیره سیراکوز، محل زندگی ارشمیدس، با مکانیسمهای مختلف دفاعی که توسط او طراحی شده، محافظت شده است.
استیونسن مخترع اولین خط ریلی عمومی بین شهری است که بین لیورپول و منچستر ساخته شد.
سنجش ریل او همچنان در جهان به عنوان اندازهگیری استاندارد برای مسیرهای راه آهن مورد استفاده قرار میگیرد.
فورد یکی از دقیقترین مهندسان تاریخ بود که شرکت موتور فورد و خط مونتاژ تولید انبوه را تأسیس کرد.
این یعنی فورد بنیانگذار اولین خودرویی بود که یک فرد معمولی میتوانست داشته باشد و خودرو را از یک چیز غریب به یک ضرورت تبدیل شد.
تسلا یک مخترع و مهندس بود.
دلیل شهرت وی کشف و اثبات میدان مغناطیسی چرخشی- اساس ماشینآلات متداول فعلی است.
او همچنین سیستم سه فاز انتقال برق را توسعه داد. به پاس خدمات وی یکای میدان مغناطیسی را با تسلا نشان میدهند.
فضلالرحمان خان مهندس سازه و معمار و کسی بود که برای اولین بار سیستمهای مهم ساختاری را برای آسمانخراشها ابداع کرد.
او از پیشتازان طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) بود. او طراح برج سیرز (برج ویلیس)، بلندترین ساختمان دنیا از سال 1973 تا 1998 است.
جیمز وات مهندس و شیمیدانی بود که ماشین بخار را ارتقاء داد.
ماشینی که کارایی بسیار کمی داشت و فقط از آن برای خارج کردن آب از معادن زغال سنگ استفاده میشد، توسط جیمز وات به یک وسیله پرکاربرد تبدیل شد.
وی با اختراع یک سری چرخدنده حرکت تناوبی موتور را به حرکت دورانی تبدیل کرد. با استفاده از این ابزار بر موارد استفاده از موتور بخار به شکل چشمگیری افزوده شد.